Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Μουσικών Σπουδών

ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΠΕΡΑΚΑΚΗ

Η Ελισσάβετ Περακάκη ανήκει στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Τμήματος μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Είναι απόφοιτος και διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αθήνας (2009) στο τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής (θέμα: Η Κριτική Σκέψη και το μάθημα της Μουσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: η Κριτική Διδασκαλία). Είναι πτυχιούχος κιθάρας από το Εθνικό Ωδείο (Τάξη Β. Μαστοράκη) και έχει σπουδάσει ανώτερα θεωρητικά (Τάξη Σπ. Κλάψη). Έχει διδάξει στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Ωδεία και Μουσικές Σχολές, καθώς και σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών. Συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως ειδικός επιστήμονας σε Δράσεις που αφορούν το γνωστικό αντικείμενο της Μουσικής και με τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας «Λίλιαν Βουδούρη» στην οργάνωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Συμμετέχει με ανακοινώσεις και εργαστήρια σε συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι μέλος ΕΕΜΕ, της International Society for Music Education (ISME) και μέλος (Commissioner) της Επιτροπής Music in the Schools and Teacher Education Commission (MISTEC) της ISME  για την περίοδο 2020-2026.

e-mail επικοινωνίας: eperak[at]music.uoa[dot]gr

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ  & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ 

  • Παπακώστα, Μ. & Περακάκη Ε. Με αφορμή ένα τραγούδι: Μουσικές, θεατρικές & κινητικές δραστηριότητες. Αθήνα: Ελληνοεκδοτική (υπό έκδοση).
  • Περακάκη, Ε. & Μίντζα, Μ. (2018). Παιχνίδια με τους μουσικούς σωλήνες Boomwhackers. Αθήνα: Fagotto. ISBN: 978-960-6685-74-3.
  • Perakaki, E. (2018). “Music harms you”: A refugee student narrates his music learning journey. In B. Merrick & M. L. Bowe (eds). Proceedings of the 33nd International Seminar of the ISME Commission on MISTEC, (pp. 55-65).
  • Μαγαλιού, Μ., & Περακάκη, Ε. (2018). Συνεργασία σχολείων – χώρων πολιτισμικής αναφοράς: Μια μελέτη περίπτωσης. Επιστήμες της Αγωγής, 1/2018, σ.σ. 96-116.
  • Perakaki, E. (2016). Digital teaching scenarios as a supplementary educational tool for music teachers. In Sm. Chrysostomou & S. A. Ruthmann (eds): Proceedings of the 32nd International Seminar of the ISME Commission on Music in Schools and Teacher Education (MISTEC), pp.70-78, ISBN: 978-0-6481219-2-3 (ebook).
  • Περακάκη, Ελ., & Σαϊτη, Σ. (2014), Οι ήχοι της Λογοτεχνία: Με αφορμή το Ανθολόγιο του Δημοτικού. Μουσική Εκπαίδευση, 23/24, 24-25.
  • Περακάκη, Ελ. (2014). Η έρευνα στη σχολική τάξη ως εργαλείο αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού της μουσικής στην Ελλάδα της κρίσης: Εφαρμογές και διαπιστώσεις. Στο: Κασιμάτη Κ. & Αργυρίου Μ. (επιμ.), Πρακτικά 5ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Εκπαιδευτική Πολιτική με θέμα: «Διεθνείς και ευρωπαϊκές τάσεις στην Εκπαίδευση: Οι επιρροές τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα», που οργανώθηκε από την ΕΕΜΑΠΕ και την ΑΣΠΑΙΤΕ, Σχολή Λαμπίρη, 26-28 Σεπτεμβρίου 2014.
  • Perakaki, El. (2014). Let’s introduce a composer to pupils. In: Sm. Chrysostomou (ed.) Innovative Applications in School Music Education, Day-Conference on Greek Music Education, 11 July 2012, Komotini Athens: GAPMET (pp. 166-173).
  • Περακάκη, Ελ. (2013). Η ενσωμάτωση των παιδικών τραγουδιών της Μαρίζας Κωχ στο γλωσσικό μάθημα: Μια έρευνα δράσης. Μουσικοπαιδαγωγικά, 11, σ.σ. 68-90.
  • Perakaki, El. (2013). Can a music course on Greek Traditional Music change pupils’ dispositions? A classroom teacher research project. Hellenic Journal of Music, Education and Culture, 4(1), http://www.hejmec.eu.
  • Περακάκη, Ελ. (2010). Μουσική στο σχολείο: η ώρα του παι(χνι)διού; Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα, 9 -10, σσ. 58-68.
  • Περακάκη, Ελ. (2010). Εφαρμόζοντας την Κριτική Διδασκαλία στη μουσική εκπαίδευση. Μουσικοπαιδαγωγικά, 8, σσ.42-61.
  • Περακάκη Ελ. (2009). Παίζοντας μουσική με τα Boomwhackers. Αθήνα: Fagotto.
  • Περακάκη Ελ. (2009). Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: από τη Γνώση στη Μεταγνώση. Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΕΕΜΕ με θέμα: «Μουσική: παιδεύει, εκπαιδεύει, θεραπεύει», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 30 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου, σ.σ. 801-811 (ψηφιακή έκδοση).
  • Περακάκη Ελ. (2009). Από μαθητής … «συνθέτης». Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΕΕΜΕ με θέμα: «Μουσική: παιδεύει, εκπαιδεύει, θεραπεύει», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 30 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου, σ.σ. 1087-1091 (ψηφιακή έκδοση).
  • Περακάκη Ελ. & Σαΐτη Σ. (2009). Όταν «τραγουδά» η ποίηση και «απαγγέλλει» η μουσική. Μουσική Εκπαίδευση (19), σ.σ.42-49.
  • Περακάκη, Ελ. (2008). Σχεδιάζοντας το σχολικό μάθημα Μουσικής: Βοήθημα για τους υποψηφίους του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και την καθημερινή διδακτική πράξη. Αθήνα: Fagotto.