Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Μουσικών Σπουδών

ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ

Η Χριστιάνα Αδαμοπούλου σπούδασε μουσική στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (Integrated Master) και μουσικοθεραπεία στο Anglia Ruskin University (Master of Arts). Είναι διδάκτωρ μουσικοθεραπείας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Είναι επίσης διπλωματούχος πιάνου. Έχει πολυετή εμπειρία στις εφαρμογές της μουσικής και της μουσικοθεραπείας στην υγεία και την εκπαίδευση κυρίως με παιδιά και νέους με αναπτυξιακές διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες. Έχει συνεργαστεί επί σειράν ετών με πανεπιστήμια και άλλους φορείς, υλοποιώντας διαλέξεις και σεμινάρια σχετικά με τη μουσικοθεραπεία (Παιδιατρική Κλινική ΕΚΠΑ, Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών,Ιόνιο Πανεπιστήμιο, κ.α.). Ως μουσικοθεραπεύτρια έχει συνεργαστεί με την Παιδοψυχιατρική Κλινική Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» και το «Λίλιαν Βουδούρη» Ινστιτούτο Θεραπείας δια των Τεχνών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων που περιλαμβάνουν τη μουσικοθεραπεία με νέους, τη σχέση ανάμεσα στη μουσικοθεραπεία και τη μουσική εκπαίδευση, την εκπαίδευση ενηλίκων και τη μουσική στην κοινότητα. Έχει πραγματοποιήσει εκπαίδευση στην ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία ομάδων.

Email: cadamopoulou@music.uoa.gr

 

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

Αδαμοπούλου, Χ. (2020). Μουσικοθεραπεία και παιδική επιθετικότητα. Ορφεύς Νικολαΐδης.

Αδαμοπούλου, Χ. (2020). «Παίζοντας με τη μουσική στο ειδικό σχολείο». Μία μουσικοθεραπευτική προσέγγιση της διάστασης του αυτοσχεδιασμού.Εκπ@ιδευτικός Κύκλος, 8(2), 288-300.

Αδαμοπούλου, Χ. (2020). Μουσική εκπαίδευση και μουσικοθεραπεία: Διασάφηση εννοιών και προοπτικές εφαρμογών στην ειδική αγωγή και τη συμπεριληπτική εκπαίδευση.Θέματα Ειδικής Αγωγής: Τριμηνιαία περιοδική έκδοση για την εκπαίδευση. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής ΠΕΣΕΑ,88, 42-51.

Αδαμοπούλου, Χ. (2020). Συνεχιζόμενη εκπαίδευση εκπαιδευτικών μουσικής: Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της συμπερίληψης.Στο (Μ. Αργυρίου & Α. Κασιμάτη επιμ.) Πλήρη κείμενα 7ου επιστημονικού συνεδρίου ΕΕΜΑΠΕ 2020: Σχεδιάζοντας τη διδακτική, την επιμόρφωση και την επαγγελματική κατάρτιση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (σσ, 42-47) ΕΕΜΑΠΕ.

Μαυρίδη, Κ., Τσώλης, Ε., & Αδαμοπούλου, Χ. (2016). Προωθώντας την αποδοχή μαθητών με αναπηρίες από μαθητές χωρίς αναπηρίες μέσω ομάδο-συνεργατικών δραστηριοτήτων στο ειδικό και γενικό σχολείο: Στάσεις μαθητών πριν και μετά την παρέμβαση. Θέματα Ειδικής Αγωγής: Τριμηνιαία περιοδική έκδοση για την εκπαίδευση, Πρακτικά όγδοου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής ΠΕΣΕΑ, Α’ μέρος, 75, 69-79.

Adamopoulou, C. (2015). Inclusion Programming Worldwide: Greece.In P. Kern (ed.) Imagine. Magazine: Early Childhood Music Therapy, 6(1) <https://issuu.com/ecmt_imagine/docs/imagine_6_1__9-1-2015>

Adamopoulou, C. (2012).“Music Therapy in Schools: Working with Children of All Ages in Mainstream and Special Education” (Oldfield, Tomlinson & Derrington, Επιµελήτριες). Approaches: Μουσικοθεραπεία & Ειδική Μουσική Παιδαγωγική, 4(2), 128-130. <http://approaches.primarymusic.gr>

Αδαμοπούλου, Χ. (2008) . Επιθετικότητα στη σχολική τάξη: Μία μουσικοθεραπευτική προσέγγιση. Στο Ζ. Διονυσίου και Σ. Αγγελίδου (επιμ), Σχολική Μουσική Εκπαίδευση: Ζητήματα σχεδιασμού, μεθοδολογίας και εφαρμογών (σσ. 133-146). Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση.

Αδαμοπούλου, Χ. (2007). Μουσικοθεραπεία και μουσική στην ειδική αγωγή: Αναγκαιότητες και προοπτικές. Στο Μ. Αργυρίου (επιμ.) «Μουσική Παιδαγωγική στον 21ο αιώνα: Προκλήσεις, προβλήματα, προοπτικές» 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (σσ.189-198), ΕΕΜΑΠΕ.

<http://www.primarymusic.gr/images/editions/online/TOMOS%20A%20EEMAPE%202007.pdf>

Ετμεκτσόγλου, Ι. & Αδαμοπούλου, Χ. (2006).  ΕισαγωγήΣτο Ι. Ετμεκτσόγλου & Χ. Αδαμοπούλου (επιμ.), Μουσικοθεραπεία και άλλες μουσικές προσεγγίσεις για παιδιά και νέους με αναπηρίες (σσ.9-13). Ορφεύς Νικολαίδης,.

Αδαμοπούλου, Χ. & Γαλανόπουλος, Σ. (2004). Η διαθεματικότητα στο μάθημα της Μουσικής Αγωγής: Ζητήματα Σχεδιασμού και υλοποίησης στο ΔΕΠΠΣστο Γ. Μπαγάκης (επιμ.), Ο εκπαιδευτικός και το Αναλυτικό Πρόγραμμα (σσ.433-440). Μεταίχμιο.

Αδαμοπούλου, Χ. (2004).  Ο ρόλος της μουσικής στην Ειδική Αγωγή: Εκπαίδευση ή θεραπεία; Στο Α. Τριλιανός, Ι. Καράμηνας (επιμ.), Μάθηση και διδασκαλία στην κοινωνία της γνώσης: Πρακτικά Συνεδρίου (σσ.654-661). Κέντρο Έρευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης.