Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Μουσικών Σπουδών

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΑΛΙΩΤΗ

Βαθμίδα: Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια (Ανθρωπολογία της επιτέλεσης)

Τομέας: Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας 

Τηλ. Γραφείου: 210 7277581

Αρ. Γραφείου: 531

Όροφος: 5ος

Ημέρες και Ώρες Υποδοχής στο Γραφείο:

(βλ. σχετική ανακοίνωση στην ηλεκτρονική τάξη)

email: vlalioti[at]music.uoa[dot]gr  

 

Σπουδές

1997-2002: University of Durham- UK, Τμήμα Ανθρωπολογίας, Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής (Ph.D.) με τίτλο: «Social memory and ethnic identity: ancient Greek drama performances as commemorative ceremonies».

1992-1993: University of Durham-UK, Τμήμα Ανθρωπολογίας, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Master of Arts) στην Κοινωνική Ανθρωπολογία.

1987-1992: Πανεπιστήμιο Κρήτης, Φιλοσοφική Σχολή, Πτυχίο Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Τομέας Αρχαιολογίας - Ιστορίας Τέχνης.

 

Ακαδημαϊκή Σταδιοδρομία

2018-σήμερα: Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια (Ανθρωπολογία της Επιτέλεσης), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή.  

2015-2018: Επίκουρη Καθηγήτρια (Ανθρωπολογία της Επιτέλεσης), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή.  

2009-2015: Λέκτορας (Ανθρωπολογία της Επιτέλεσης), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή.  

2007-2009: Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80,  Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή.  

2002-2005: Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) στο Πρόγραμμα Σπουδών «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό», Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών.

 

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Έχει κάνει επιτόπια έρευνα στην Αθήνα, στην Κρήτη, στη Θράκη, στον Βόλο και στο San Jose (Κόστα Ρίκα). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν: επιτελεστικές τέχνες (θέατρο, μουσική, χορός), δημοφιλή κουλτούρα, πολιτικές της μνήμης, ψηφιακές τεχνολογίες, μετανθρωπιστική ανθρωπολογία.

 

Διδασκόμενα Μαθήματα

1) "Πολιτισμική και μουσική ανθρωπολογία Ι"

2) "Μουσικές ταυτότητες και διαδικτυακή εθνογραφία"

3) "Επιτέλεση και ψηφιακές τεχνολογίες"

4) "Εθνογραφικές προσεγγίσεις των επιτελεστικών τεχνών"

  
 

Βιβλία

2022. (Επιμ.). Ψηφιακές τεχνολογίες και τέχνες. Θεσσαλονίκη: Ροπή.

2016. «Το σάουντρακ της ζωής μας». Σύγχρονα θέματα στη μελέτη της δημοφιλούς μουσικής. Αθήνα: Παπαζήσης.

2010. «…γιατί κυλά στο αίμα μας». Από το αρχαίο δράμα στο φλαμένκο: Επιστρέφοντας την ανθρωπολογία στο πεδίο της εμπειρίας. Αθήνα: Κριτική. (συν-συγγραφέας)

 

Αντιπροσωπευτικές Δημοσιεύσεις

2022. ‘San Junipero’. Ψηφιακή δυνητικότητα και η νοσταλγία του παραδείσου. Στο Δ. Καταπότη  (επιμ.), Black Mirror. Ο μαύρος καθρέφτης της ψηφιακότητας. Αθήνα: Καστανιώτης (συν-συγγραφέας: Μανώλης Πατηνιώτης, σσ. 351-366).

2022. Επιτέλεση, μουσική και χρόνος. Μερικές σκέψεις για την ψηφιακή ‘ζωντανότητα’. Αυτόματον: Περιοδικό Ψηφιακών Μέσων και Πολιτισμού, 1(2), 35–57. https://doi.org/10.12681/automaton.29877

2021. Οι επιτελεστικές τέχνες ως (άυλη) ψηφιακή κληρονομιά. Στο Δ. Καταπότη και Α, Μπούνια (επιμ.). Αναδυόμενεςτεχνολογίες και πολιτισμική κληρονομιά. Αθήνα: Αλεξάνδρεια (σσ. 27-42).  ISBN13: 9789602219249

2019. Performance as shared mindfulness. The Journal of Performance and Mindfulness, 2(2). doi: https://doi.org/10.5920/pam.683

2018. Ψηφιακή επιτέλεση και μετανθρωπιστική ανθρωπολογία. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 150: 37-76. doi: http://dx.doi.org/10.12681/grsr.17954   

2018. Άνθρωποι και μηχανές: μια μετανθρωπιστική προσέγγιση στις επιτελέσεις ηλεκτρονικής/χορευτικής μουσικής στην Αθήνα. Στο Γ. Κολοβός και Ν. Χρηστάκης (επιμ.), Το ροκ πέθανε… ζήτω το ροκ. Κείμενα για τις σύγχρονες μουσικές τάσεις και υποκουλτούρες. Αθήνα: Απρόβλεπτες Εκδόσεις (σσ.174-213).

2013.  ‘Stay in Synch!’ Performing cosmopolitanism in an Athens festival. Dancecoult. Journal of Electronic Dance Music Culture, 5(2): 131-151. DOI 10.12801/1947-5403.2013.05.02.07

2013. Η μουσική ως επιτέλεση: ανθρωπολογικές προοπτικές. Εθνολογία, 15: 205-226.

2009. Ancient Greek theatres as visual images of Greekness». Στο D. Picard και M. Robinson (επιμ.), The framed world: tourism, tourists and photography. Ashgate (σσ. 63-78).

2005. Photographing the ‘Other’: immigrants and new images of the Greek ethnic ‘Self’. Visual Anthropology, 18(5): 439-456.

2002. Social memory and ethnic identity: ancient Greek drama performances as commemorative ceremonies. History and Anthropology, 13 (2): 113-137.

 

Προσωπική ιστοσελίδα

https://uoa.academia.edu/VLalioti