Βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια
Τομέας: Τεχνολογίας του Ήχου, Μουσικοπαιδαγωγικής και Βυζαντινής Μουσικολογίας
Τηλ Γραφείου: 210 7277899
Αρ.Γραφείου: 926
Όροφος: 9ος
Ημέρες και ώρες υποδοχής στο γραφείο: Κατόπιν επικοινωνίας
Email: a_triant[at]music.uoa[dot]gr
Διδασκόμενα μαθήματα 2024-25
1.Σύγχρονες εφαρμογές στη διδασκαλία της μουσικής και των τεχνών ΙΙ: Ψηφιακά εργαλεία στη μουσική διδασκαλία
2.Μουσική Παιδαγωγία και Διδακτική Ι
3.Μουσική Παιδαγωγία και Διδακτική ΙΙ
4.Θεωρία, έρευνα και πράξη στη διδασκαλία και εκμάθηση μουσικών οργάνων
5.Εφαρμογές της Ψυχολογίας και της Κοινωνιολογίας στη Μουσική Εκπαίδευση (ΠΜΣ Μουσική Εκπαίδευση)
6.Μεθοδολογία Έρευνας στη Μουσική Παιδαγωγική (ΠΜΣ Μουσική Εκπαίδευση)
7.Διπλωματική Εργασία (ΠΜΣ Μουσική Εκπαίδευση)
Σπουδές
- 2008. Διδακτορικό (PhD) στη Μουσική Παιδαγωγική. University of Cambridge, UK, Faculty of Education
- 2003. Δίπλωμα Πιάνου, Εθνικό Ωδείο Αθηνών
- 2002. Μεταπτυχιακό (MPhil) στις Επιστήμες της Αγωγής (Ψυχολογία της Εκπαίδευσης) (2002). University of Cambridge, UK, Faculty of Education
- 2001. Πτυχίο Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.), κατεύθυνση Παιδαγωγικής. Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ
- 1999. Πτυχίο Πιάνου, Εθνικό Ωδείο Αθηνών
Ακαδημαϊκή και Επιστημονική Δραστηριότητα (πρόσφατη)
- Μάιος 2023 – : Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Επίκουρη Καθηγήτρια στο αντικείμενο Μουσική Παιδαγωγική – Διδακτική με νέες τεχνολογίες και την εκπαίδευση εκπαιδευτικών.
- 2014 – : Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Επιστήμες της Αγωγής. Μαθήματα: Μουσική Ψυχολογία / Αρχές και Μέθοδοι Έρευνας στη Μουσική Παιδαγωγική.
- Ιούλιος 2022 – Απρίλιος 2023: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο αντικείμενο Μουσική Αγωγή. Μαθήματα: Μουσική Παιδαγωγική Ι & ΙΙ (Θεωρία και Εργαστήρι), Θεατρικό Παιχνίδι και Δραματοποίηση.
- Αύγουστος 2024 - : Εκλεγμένο μέλος της διεθνούς επιτροπής για την οργανική και φωνητική μουσική εκπαίδευση (IVMT Commission) της ISME (International Society of Music Education)
- Ιούλιος 2022 – : International Journal of Music Education, Μέλος τις Συντακτικής Επιτροπής (Editorial Board) του διεθνούς περιοδικού της ISME (Ιnternational Society for Music Education).
- 2018 – : Διδάσκουσα στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Μουσική Εκπαίδευση σε Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα». Μαθήματα: Εφαρμογές της Ψυχολογίας και της Κοινωνιολογίας στη Μουσική Εκπαίδευση / Μεθοδολογία Έρευνας στη Μουσική Παιδαγωγική / Διπλωματική Εργασία – Μεθοδολογία συγγραφής επιστημονικής έρευνας.
- 2016-2020: Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) Σ.Ε.Π. και Συντονίστρια (από το 2017) στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, «Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Θεματική Ενότητα: Μεθοδολογία Έρευνας στη ΣΕΔΒΜ. Eπιβλέπουσα μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών
- 2017-2020: Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) Σ.Ε.Π. στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Erasmus Mundus International Masters Adult Education for Social Change (IMAESC)», σε συνεργασία με University of Glasgow. Θεματική Ενότητα: Research Methods.
- 2016-2019: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Πανεπιστημιακός Υπότροφος. Αυτοδύναμη διδασκαλία των προπτυχιακών μαθημάτων: Πρακτική Διδασκαλία και Άσκηση Ι&ΙΙ / Μουσική Παιδαγωγία ΙΙ.
- 2012-2016: International Society for Music Education, Εκλεγμένο μέλος της Επιτροπής Commission for the Education of the Professional Musician (CEPROM) της Διεθνούς Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση.
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
- Τεχνολογία και Μουσική Παιδαγωγική
- Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Μουσικής
- Παιδαγωγική των Μουσικών Οργάνων
- Δημιουργικές εφαρμογές στη Μουσική Παιδαγωγική
- Τριτοβάθμια Μουσική Εκπαίδευση
- Μουσική/οι και ευζωία
Ερευνητική Δραστηριότητα / Ερευνητικά Προγράμματα (Ενδεικτικά)
- 2023- : TEAM (https://teacher-academy-music.eu/about-team ) Teacher Education Academy for Music, Future-Making, Mobility and Networking in Europe. Συμμετοχή στα Π.Ε. 7 (Χαρτογράφηση της Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών Μουσικής στην Ευρώπη) και 5 (Σχεδιασμός μοντέλων για πρακτική άσκηση μελλοντικών εκπαιδευτικών μουσικής σε Ευρωπαϊκά σχολεία)
- 2008 -2009: University of the Arts London – Centre for Excellence in Teaching and Learning. Ερευνήτρια Βαθμού Α’ (Principle Investigator) στο Κέντρο έρευνας για την αριστεία στη διδασκαλία και την μάθηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θέμα: Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας σε φοιτητές τριτοβάθμιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια πρακτικής άσκησης σε δημόσιους φορείς και ΜΚΟ. Χρηματοδότηση από Higher Education Academy (ΗΕΑ).
- 2009-10: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Μεταδιδακτορική ερευνήτρια με χρηματοδότηση του ΙΚΥ (πρόγραμμα μεταδιδακτορικών υποτροφιών). Θέμα: Η Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Εξέλιξη του Εκπ/κου Μουσικής.
- 2010-13: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Μεταδιδακτορική ερευνήτρια πλήρους απασχόλησης στο Ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα MIROR (FP7 ICT Technology-Enhanced Learning). Θέμα: Σχεδίαση και χρήση διαδραστικών μουσικών τεχνολογιών για την προσχολική και πρώιμη παιδική ηλικία. Συνεργασία με SONY Computer Laboratory Paris, University of Exeter, University of Gothenburg, University of Bologna (coordinator), COMPEDIA Israel. Επιστημονική υπεύθυνη: Δρ.Χριστίνα Αναγνωστοπούλου.
- 2010-11: British Academy International Visiting Fellowship Scheme, University of London – Institute of Education. Aπονομή υποτροφίας για αυτόνομη έρευνα σε νέους διδάκτορες (με διαγωνισμό). Θέμα: Μεταφορά γνώσεων και δεξιοτήτων εκπαιδευτικών Μουσικής από τον χώρο του Πανεπιστημίου στο πρώτο εργασιακό περιβάλλον. Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Professor Lucy Green.
- 2014-15: Πανεπιστήμιο Κρήτης – Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών. Ειδικό ερευνητικό προσωπικό. Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ. MUSINET http://musinet.aueb.gr/
- 2021-22: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή. Ερευνητικός Συνεργάτης στο πρόγραμμα Κ.Ε. 17236 «Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ολιστική προσέγγιση)». Επιστημονική Υπεύθυνη: Δρ. Φαίη Αντωνίου.
Δημοσιεύσες (επιλογή)
Bιβλία & Συλλογικές Εκδόσεις (Επιμέλεια)
Άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά
- Triantafyllaki, A. (2016) The role of creative transfer in professional transitions. Arts and Humanities in Higher Education, Special Issue, The Reflective Conservatoire, Editor: Helena Gaunt, 15(3-4), 401-6.
- Rowe, V., Triantafyllaki, A. & Anagnostopoulou, C. (2014) Young pianists exploring improvisation using interactive music technology. International Journal of Music Education. Διαδικτυακά στη διεύθυνση: http://ijm.sagepub.com/content/early/2014/06/24/0255761414540137.abstract
- Triantafyllaki, A. (2010). Advanced music training institutions in Greece as “workplace landscapes” in the construction of performance teachers’ professional identity. British Journal of Music Education, 27(2), 185-201.
- Triantafyllaki, A. (2010). Performance teachers’ identity and professional knowledge in advanced music teaching. Music Education Research. 12(1), 71-88.
- Triantafyllaki, A. & Burnard, P. (2010). Creativity and arts-based knowledge creation in diverse educational partnership practices: Lessons from two case studies in rethinking traditional spaces for learning. UNESCO e-Journal Multidisciplinary Research in the Arts, Special Issue: Making the Case for the Arts, 1(5).
- Triantafyllaki, A. & Smith, C. (2009). “It's almost like a medal that you wear afterwards”: undergraduate students’ experiences of work-related learning in the public and third sectors. Assessment, Learning and Teaching Journal. 5, 30-3.
- Triantafyllaki, A. (2005). A call for more instrumental music teaching research. Music Education Research, 7(3): 383-387.
Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους
- Τριανταφυλλάκη Α (2024). Μουσικές Ταυτότητες. Στο: Αναγνωστοπούλου, Τριανταφυλλάκη, Δρακουλάκη, Κόνιαρη (Επιμ.). Έρευνα και Εφαρμογές στη Μουσική Ψυχολογία. Εκδόσεις ΕΕΜΕ.
- Chrysostomou, S. & Triantafyllaki, A. (2024) Attending to creative music making and composing in Greek school music curricula: Preliminary findings from a document analysis. In A.Ziegenmeyer, J.Grow, M.Fautley & K.Devaney (eds) The Routledge Companion To Teaching Music Composition in Schools: International Perspectives. Chapter 14. Rouledge.
- Chrysostomou, S., Triantafyllaki, A., Anagnostopoulou, C. & Zioga, I. (2023) The role of music in undergraduate students’ wellbeing during the COVID-19 lockdown: An investigation based on musical training. In S.Leontopoulou & A. Della Fave (eds) Emerging Adulthood in the COVID-19 Pandemic and Other Crises: lndividual and Relational Resources. Cross-cultural advancements in positive psychology Series. SpringerNature Series.
- Chrysostomou, S. & Triantafyllaki, A. (2020) Transitioning to online music teacher education: Challenges and opportunities for knowledge development. In Ferdig, R.E., Baumgartner, E., Hartshorne, R., Kaplan-Rakowski, R. & Mouza, C. (eds). Teaching, Technology, and Teacher Education during the COVID-19 Pandemic: Stories from the Field. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved June 18, 2020 from https://www.learntechlib.org/p/216903/.
- Τριανταφυλλάκη, Α. (2019) Ο ρόλος της μουσικής τεχνολογίας στην ανάπτυξη της μουσικής δημιουργικότητας. Νέες κατευθύνσεις και προοπτικές για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο Λ.Στάμου και Σ.Αγγελίδου (Eπιμ.) Διαλεκτική και Πρωτοπορία στη Μουσική Παιδαγωγική. Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: EEME.
- Τριανταφυλλάκη, Α. (2014) Διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση. Νέες κατευθύνσεις για την αρχική κατάρτιση εκπαιδευτικών. Στο Χ. Χατζησωτηρίου και Κ.Ξενοφώντος (Eπιμ.) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: προκλήσεις, παιδαγωγικές θεωρήσεις και εισηγήσεις. Εκδόσεις Σαϊτα, Αθήνα. ISBN: 978-618-5040-54-3.
- Triantafyllaki, A. (2013) Musicians as beginning music teachers: creative transfer and identity in higher music education. In P.Burnard (Εd.) Developing Creativities in Higher Music Education: International Perspectives and Practices. London: Routledge.
- Triantafyllaki, A. & Anagnostopoulou, C.(2013). Undergraduate music students' experiences in community settings: Developing the musician within a university module. In M.Stakelum (Ed.) Developing the Musician, SEMPRE Studies in the Psychology of Music Series. Ashgate.
- Burt-Perkins, R. & Triantafyllaki, A. (2013). School and conservatoire music teachers’ “vocational habitus”: Lessons for music teacher education. In E.Georgii-Hemming, P.Burnard & S.Holgersen (eds) Professional Knowledge in Music Teacher Education. Ashgate.
- Burnard, P. & Triantafyllaki, A. (2011). Exploring the sociality of creativity using narrative enquiry: Where the self and the social meet in contemporary composers’ fields of production in music. In S. O’Neil (Εd.) Personhood and Music Learning: Multidisciplinary Perspectives and Narrative Voices. Canadian Music Education Association, Biennial Book Series, Research to Practice.
Άρθρα σε πρακτικά συνεδρίων (επιλογή)
- Triantafyllaki, A. (2024). Ecologies of Music Teachers' Self-Directed and Digital Learning. In: Conference Proceedings of the 36th ISME WORLD CONFERENCE. Helsinki, Finland, 28/7 – 2/8/2024.
- Triantafyllaki A. (2024). Digital and Pedagogical Innovation for the Instrumental Music Classroom. Proceedings of the International Technology, Education and Development Conference. http://dx.doi.org/10.21125/inted.2024.1636
- Chrysostomou, S. & Triantafyllaki, A. (2021). Curricular content transformation in a preservice online teacher placement. In L.Gomez Chova, A. Lopez Martinez, I.Candel Torres (Eds) Proceedings of the 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation. DOI: 10.21125/iceri.2021.0333
- Triantafyllaki, A. & Rowe, V. (2017). Employing technology in creative music making. Case studies of classroom applications. Musichildren. Proceedings of the 1st International Conference Music for and by children, p.6-17. University of Aveiro, Portugal, 21-23 October, 2017.
- Τριανταφυλλάκη, Α., Κότσιρα, Λ. και Αναγνωστοπούλου, Χ. (2014). Νέες τεχνολογίες για τη διδασκαλία μουσικής σύνθεσης στην Α'Βάθμια εκπαίδευση. H περίπτωση του ευρωπαϊκού προγράμματος MIROR. 5ο Διεθνές συνέδριο EduPolicies, Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη, 26-28 Σεπτεμβρίου 2014, Μοσχάτο-Αθήνα.
- Triantafyllaki, A. (2014). Musicians as teachers: Calls for a “creative” higher music education. In G.Curruthers (Ed.) Relevance and Reform in the Education of the Professional Musician, pp.54-61. Proceedings of the 20th International Seminar of the Commission for the Education of the Professional Musician (CEPROM), Belo Horizonte, Brazil, July 2012. International Society for Music Education (ISME).
- Rowe, V. & Triantafyllaki, A. (2013). Is it playing my tune? Young pianists improvising with reflexive music technology. RIME Conference Proceedings, Exeter, 9-13 April, 2013.
- Alexakis, A., Khachatourov, A., Triantafyllaki, A. & Anagnostopoulou, C. (2013). A computational method for exploring musical creativity development. SMC Sound and Music Computing Conference, 30 Ιουλίου – 3 Αυγούστου 2013, KTH Royal Institute of Technology, Στοκχόλμη, Σουηδία. http://www.speech.kth.se/smac-smc-2013/proceedings/SMC2013_Proceedings_online-version.pdf
- Triantafyllaki, A. (2010). Advanced music training institutions as landscapes for music performance teachers’ professional career development. The Commission for the Education of the Professional Musician Proceedings: The Musician in Creative and Educational Spaces of the 21st Century. China, Shanghai, July 2010. International Society for Music Education (ISME).
- Triantafyllaki, A. (2009). H παιδαγωγική γνώση του εκπαιδευτικού-μουσικού. Πρακτικά 6ου Διεθνούς Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση"Μουσική: Παιδεύει, Εκπαιδεύει, Θεραπεύει"30 Οκτωβρίου 2009 - 01 Νοεμβρίου 2009, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σ. 884-894. Επιμέλεια: Μαίη Κοκκίδου & Ζωή Διονυσίου. ISBN 978-960-89847-5-2.
Ανακοινώσεις σε συνέδρια (πρόσφατες)
- 10th International Summit World Alliance for Arts Education (WAAE). Triantafyllaki, A., Humberstone, J., Chrysostomou, S., Malafis, Y. & undergraduate students (2024). Interdisciplinary co-teaching in higher music education: Stakeholder views from an international collaboration. NKUA, Athens Greece. 17-19 October 2024.
- 36th ISME World Conference. Triantafyllaki, A. (2024). Ecologies of Music Teachers' Self-Directed and Digital Learning. Helsinki, Finland, 28/7 – 2/8/2024.
- 31st EAS Conference (European Association for Music in Schools). Aigner W, Bons V, Triantafyllaki A. (2024) Ensuring quality for mentoring in internships abroad in the music classroom. Dublin, Ireland, June 2024.
- 31st EAS Conference (European Association for Music in Schools). A.Triantafyllaki, Makrinou P. (2024) Developing a learning partnership in the teaching practicum: Three viewpoints from the field. Dublin Ireland, June 2024.
- 13th International Conference for Research in Music Education (RIME) (online) (11-14 April 2023). Triantafyllaki, A. “So...I started to experiment”. Experienced music teachers’ self-directed learning.
- Narrative in Music Education 8 (NIME 8) Conference, Bergen, Norway (14-16 June 2022). Triantafyllaki, A. Constructing novel learning pathways: Music teachers’ self-directed learning (SDL) in technology-infused environments.
Ακαδημαϊκή ιστοσελίδα
http://scholar.uoa.gr/a_triant