Βαθμίδα: Καθηγήτρια
Τομέας: Τεχνολογίας του Ήχου, Μουσικοπαιδαγωγικής και Βυζαντινής Μουσικολογίας
Διευθύντρια του Εργαστηρίου Μουσικής Παιδαγωγικής http://musicedulab.music.uoa.gr/
Τηλ Γραφείου: 2107277899
Αρ. Γραφείου: 926
Όροφος: 9ος
Ημέρες και Ώρες Υποδοχής στο Γραφείο: Κατόπιν επικοινωνίας
email: schrysos@music.uoa.gr
Σπουδές
1993 – 1997, University of Reading, United Kingdom, Doctor of Philosophy (by research) in Music Education. Title of thesis: Initial education of Greek music teachers: Are there lessons to be learned from a study of the English system?
1987 – 1992, Aristotle University of Thessaloniki, Greece, `Ptyhion' in Musical Studies
1991, Diploma in Piano Performance, National Conservatory of Athens
1989, ‘Ptyhion’ in Piano Performance, National Conservatory of Athens, with honours.
Ακαδημαϊκή και Επιστημονική Δραστηριότητα
Φεβρουάριος 2001 – σήμερα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Καθηγήτρια στο αντικείμενο Μουσική Παιδαγωγία και Διδακτική
Σεπτέμβριος 2007 – σήμερα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών, Μάθημα: Μουσικοπαιδαγωγικά Συστήματα
2007-2009, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Τομέας Παιδαγωγικής, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας». Μαθήματα: Μεθοδολογία Διδασκαλίας Μουσικής, Πρακτική Διδασκαλία Μουσικής.
2013-σήμερα, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Κύπρος, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Μουσικής Παιδαγωγικής. Μάθημα: Φιλοσοφικά και Κοινωνιολογικά Ζητήματα στη Μουσική Παιδαγωγική
2014-σήμερα, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Επιστήμες της Αγωγής. Μάθημα: Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας
Ιανουάριος 1999-Ιανουάριος 2001, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΔ407). Μάθημα: Η διδασκαλία της Μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
2011-2020, Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής Αγωγής (Μουσική, Εικαστικά, Θέατρο) στα έργα «Ψηφιακό Σχολείο Ι» και «Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ».
2016-2020, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (Board of Directors) της Διεθνούς Οργάνωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (ISME). (https://www.isme.org/member/smaragda-chrysostomou)
2015, Συντονίστρια της Ομάδας Αξιολόγησης στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Μουσικών Σχολείων (Μουσικά Όργανα)
2014-15, Πρόεδρος της Επιτροπής Music in the Schools and Teacher Education Commission (MISTEC) της International Society of Music Education (ISME).
2014-2018, Μέλος της Επιτροπής Music in the Schools and Teacher Education Commission (MISTEC) της International Society of Music Education (ISME).
2010-2012, Επιστημονικός Ειδήμων στην Ομάδα για τη δημιουργία του νέου Προγράμματος Σπουδών Μουσικής, την πιλοτική εφαρμογή και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Μουσικής.
2009-2011, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη Συντονίστρια για το σχεδιασμό του Αναλυτικού Προγράμματος του μαθήματος της Μουσικής της Κύπρου κατ΄ ανάθεση από το Υπουργείο Παιδείας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
2007 – 2010, Αντιπρόεδρος της ‘Καλλιτεχνικής Επιτροπής’ στο Υπουργείο Παιδείας, υπεύθυνης για τα Μουσικά Σχολεία.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών μουσικής. H διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση της μουσικής και των άλλων τεχνών. H αξιολόγηση της διδασκαλίας και της μάθησης μουσικής. Διδακτικές μέθοδοι και νέες προσεγγίσεις διδασκαλίας μουσικής. Αναλυτικό πρόγραμμα μουσικής. Μουσική Εκπαίδευση και τεχνολογία.
Διδασκόμενα Μαθήματα
Μουσική Παιδαγωγία και Διδακτική Ι
Μουσική Παιδαγωγία και Διδακτική ΙΙ
Η Διαθεματική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Μουσικής
Πρακτική Διδασκαλία και Ασκηση Ι και ΙΙ
Βιβλία
Χρυσοστόμου, Σ. (2005). Η Μουσική στην Εκπαίδευση: το Δίλημμα της Διεπιστημονικότητας. Αθήνα: Παπαγρηγορίου-Νάκας
Αντιπροσωπευτικές Δημοσιεύσεις
Χρυσοστόμου, Σ. (2019). Η μουσική διδασκαλία και μάθηση στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας. Στο Στάμου, Λ. (επιμ.) Διαλεκτική και Πρωτοπορία στη Μουσική Παιδαγωγική. σσ 199-216. Θεσσαλονίκη: ΕΕΜΕ
Chrysostomou, S. (2017). Technology in the music classroom – Navigating through a dense forest: the case of Greece. In Ruthmann, A. & Mantie, R. The Oxford Handbook of Technology and Music Education. pp 105-119. New York. Oxford University Press.
Chrysostomou, S. (2015). Assessment in the music classroom: Inherent challenges and the PISA problematic. Revista International de Education Musical, vol 3, p. 23-30
Triantafyllaki, A. & Chrysostomou, S. (2012). Undergraduate Music Students’ Perceptions on their preparation for the teaching profession. Proceedings of the 30th ISME World Conference on Music Education. pp.361-366.Thessaloniki, Greece: ISME.
Chrysostomou, S. (2011). Educating Music Teachers for the 21st century: A review essay of Arostegui, J.L. (2011) Educating Music Teachers for the 21st century. Rotterdam, Netherlands: Sense Publishers. International Journal of Education & the Arts, 12, (review8).www.ijea.org/v12r8/
Economidou Stavrou, N., Chrysostomou, S., Socratous,H. (2011). Music learning in the early years: interdisciplinary approaches based on multiple intelligences. Journal of Learning through the Arts, 7(1).
Chrysostomou, S. & Stavrou, N. (2010). Integrating Music with other subjects: challenges and possibilities. In Ballantyne, J. & Bartleet, B. Navigating Music and Sound Education. σσ. 31-50. Newcastle Upon Tyne, UK: Cambridge Scholars.
Χρυσοστόμου, Σ. (2009). Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών μουσικής: σύγχρονες προκλήσεις. Στο Παπαπαναγιώτου, Ξ. (επιμ.) Ζητήματα Μουσικής Παιδαγωγικής, 389-414. Θεσσαλονίκη: ΕΕΜΕ GRME.
Chrysostomou, S. (2008). The importance of the «Mozart Effect» in music teaching and learning. In Tsetsos, M. & Foulias, I. (eds). W.A.Mozart 15 Approaches. Athens: Nefeli.
Chrysostomou, S. (2008). To be (a music teacher) or not to be (a music teacher): ‘the slings and arrows‘ of the profession in Greece. In Argyriou M. (ed.) Current trends and dynamics of school psychology. Symposium minutes. Athens: Diaplasi.
Chrysostomou, S. (2008). The integrative approach in music teaching. In Dionysiou, Z. 7 Aggelidou, S. (eds) School Music Education: issues in organization, methodology and application. Thessaloniki: GSME.
Chrysostomou, S. (2007). Arts Integration in the Curriculum. International Commentary- Greece. In Bresler, L. International Handbook of Research in Arts Education. Dordrecht, The Netherlands, Springer.
Chrysostomou, S. (2007). Assessment in the Music Classroom. RIME Conference proceedings. Exeter: University of Exeter.
Chrysostomou, S. (2007). Practice and Research in Integrated Music Education. International Symposium. RIME Conference proceedings. Exeter: University of Exeter.
Chrysostomou, S. (2006). Assessing students in the music classroom. In Kakana, D., Botsoglou, K. Haniotakis, N. Kavalari E. Assessment in Education: Pedagogical and Teaching Dimensions. Athens: Kyriakidis
Διεύθυνση URL σελίδας με πλήρη κατάλογο δημοσιεύσεων
Προσωπική ιστοσελίδα