Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Μουσικών Σπουδών

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΥΡΓΙΩΤΗΣ

Βαθμίδα: Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό

Τομέας: Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας

Γραφείο: 925 (9ος όροφος | Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ)

Επικοινωνία: dpyrgiotis@music.uoa.gr

Τηλέφωνο: +30 6946194074

Υποδοχή: καθημερινά, ώρες 09-15 κατόπιν συνεννόησης (viber)

 

Διδασκόμενα Μαθήματα

Ι. Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

• Μελωδικές και Αρμονικές Τεχνικές στη Σύγχρονη Pop Μουσική (Songwriting) | M331, K2ΥΠΟ/Κ3ΥΠΟ, X-Εξ (4ε)

• Θεωρία και Πράξη της Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής | Μ287, ΕΕ, Χ-Εξ (4ε)

• Ανάλυση της Σύγχρονης Δημοφιλούς Μουσικής (Jazz, Rock, Pop) | M333, K2ΥΠΟ/Κ3ΥΠΟ, Ε-Εξ (4ε)

• Πρακτικές Εναρμόνισης στην Αστική Λαϊκή Μουσική | Μ336, ΕΕ, Ε-Εξ (4ε)

 

ΙΙ. Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εθνομουσικολογία και Μουσική Πράξη

• Θεωρητικά Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής: Χορδίσματα, Γένη, Δίκτυα Μετατροπιών, Μορφολογία και Τονική Κίνηση

 

 

Ο Δημήτρης Πυργιώτης ανήκει στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι διδάκτωρ Εθνομουσικολογίας του ΕΚΠΑ και κάτοχος διπλώματος μεταπτυχιακών σπουδών του διατμηματικού προγράμματος ‘Μουσική Κουλτούρα και Επικοινωνία’ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών και του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ, έχοντας αποφοιτήσει από το ΤΜΣ του ΕΚΠΑ. Έχει λάβει τα πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης, Φούγκας από το Ωδείο Ορφείον Αθηνών με προσωπική υποτροφία του Κων/νου Νόνη και έχει μελετήσει Σύνθεση με τον Θόδωρο Αντωνίου. Έχει εργαστεί στη Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ έχει διδάξει θεωρητικά της μουσικής σε ΙΙΕΚ και σε Σχολές/Ωδεία. Είναι παραγωγός συγγραφικού έργου σχετικά με τα θεωρητικά και την ανάλυση της μουσικής στις Εκδόσεις Fagotto [ενδεικτικοί τίτλοι: ‘Θησαυρός Μουσικών Κλιμάκων’, ‘Αρμονία στην Πράξη’, ‘Μουσική Θεωρία και Πρακτική με Ασκησιολόγια’], έχει επιμεληθεί μουσικές εκδόσεις και έχει μεταφράσει τα βιβλία ‘H Απόλαυση της Μουσικής’ των J. Machlis & K. Forney (Εκδόσεις Fagotto) και ‘Η Ιστορία της Σάμου, 800-188 π.Χ.’ του G.J. Shipley (Ειδική Έκδοση της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Σάμου). Η διδακτορική του διατριβή αφορούσε στην λειτουργική αναμόρφωση της παραγωγικής (generative) θεωρίας τονικής ανάλυσης (της GTTM των Lerdahl και Jackendoff) ώστε η συνολική τονική κίνηση να περιγράφεται από μια συμβολοσειρά τελεστών αλλά και στην επέκτασή της ώστε να περιλάβει αμφίσημες μορφές τονικής οργάνωσης (τονικών αξόνων), καθώς αυτή τελικά εφαρμόζεται στη διαγραμματική ανάλυση των σωμάτων τραγουδιών των Jazz Standards και των Beatles. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη μουσικολογική ανάλυση της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής και την αναμεικτική χρήση των ιστορικών χορδισμάτων, καθώς και στη μουσικολογική διερεύνηση και γραμματική ανάλυση των μουσικών εκφράσεων της pop. Αναμένονται τα βιβλία (Εκδόσεις Fagotto): ‘Τεχνικές Ανάλυσης της Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής: Γένη, Κλίμακες και Τονικές Συσχετίσεις’ και ‘Jazz Standards και Beatles: Διαγραμματική Παραγωγική Ανάλυση της Popular Μουσικής’. Προσωπική ιστοσελίδα με ελεύθερα προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό για την υποβοήθηση της μουσικοθεωρητικής κατάρτισης των υποψηφίων σπουδαστών: www.music-theory.gr