Η Ιωάννα Ζιώγα είναι εντεταλμένη διδάσκουσα στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ, στοαντικείμενο Γνωστικής Νευροεπιστήμης της Μουσικής. Επίσης, είναι επιστημονική συνεργάτις στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας (ΕΠΙΨΥ). Είναι αριστούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ, με κατεύθυνση Μουσική Ακουστική και Τεχνολογία Ήχου. Είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού MSc Music, Mind & Brain από το Goldsmiths University of London, UK, με διάκριση. Ολοκλήρωσε το διδακτορικό της με υποτροφία στο Queen Mary University of London, UK, όπου μελέτησε τη σχέση μουσικής μάθησης και δημιουργικότητας με τη χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος, υπολογιστικών, και συμπεριφορικών μεθόδων. Στη συνέχεια, έκανε το πρώτο της μεταδιδακτορικό στο ίδιο Πανεπιστήμιο, όπου μελέτησε τον εγκεφαλικό συγχρονισμό μεταξύ δύο ατόμων κατά την οπτική επαφή. Ολοκλήρωσε επίσης μεταδιδακτορική έρευνα στο Donders Institute for Brain, Cognition and Behaviour, Radboud University, Nijmegen, Netherlands, όπου μελέτησε τη γλώσσα και τη δημιουργικότητα με τη χρήση μαγνητοεγκεφαλογράφου. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 25 επιστημονικά άρθρα σε διεθνή περιοδικά.
email: izioga[at]med.uoa[dot]gr
Σπουδές
- Διδακτορικό (PhD) στην Ψυχολογία (Queen Mary, University of London, UK, 2019). Διατριβή: «Μάθηση και δημιουργικότητα: Έρευνα με ηλεκτροεγκεφαλογραφία, συμπεριφορικές και υπολογιστικές μεθόδους στη γλώσσα και τη μουσική»
- Μεταπτυχιακό (MSc) Music, Mind and Brain (Goldsmiths, University of London, UK, 2015). Πτυχιακή: «Προσδοκία στη μουσική και τη γλώσσα: Έρευνα με ηλεκτροεγκεφαλογραφία»
- Πτυχίο (BSc) από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών, κατεύθυνση Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας (ΕΚΠΑ, 2014). Πτυχιακή: «Ψυχολογικές θεωρίες αντίληψης του μελωδικού περιγράμματος»
- Δίπλωμα Φλάουτου (2011).
Ακαδημαϊκή Δραστηριότητα
- Εντεταλμένη Διδάσκουσα στοαντικείμενο Γνωστικής Νευροεπιστήμης της Μουσικής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ (2024 – σήμερα)
- Επιστημονική συνεργάτις, Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας, Νευροεπιστημών & Ιατρικής Ακρίβειας (ΕΠΙΨΥ), Αθήνα (2023 – σήμερα)
- Εντεταλμένη Διδάσκουσα στο μάθημα «Ανάλυση Χρονοσειρών για Έρευνα στη Γνωστική Νευροεπιστήμη» σε διδακτορικούς φοιτητές του International Max Planck Research School for language sciences, Nijmegen, the Netherlands
- Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Donders Centre for Cognitive Neuroimaging, Radboud University, Ολλανδία (2020 – 2023)
- ΜεταδιδακτορικήΕρευνήτρια, Queen Mary, University of London, UK (2019 – 2020)
- Επιστημονική συνεργάτις, Α’ Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα (2020 – 2022)
- Επιστημονικήσυνεργάτις, Goldsmiths, University of London, UK (2015 – 2016)
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
- Νευροεπιστήμη της μουσικής και της γλώσσας
- Εγκεφαλικοί δείκτες μουσικής μάθησης και δημιουργικότητας
- Χρήση νευροφυσιολογικών (ηλεκτρο- και μαγνητο-εγκεφαλογραφία, διακρανιακός ερεθισμός), υπολογιστικών, και συμπεριφορικών μεθόδων
Αντιπροσωπευτικές δημοσιεύσεις
- Zioga, I., Weissbart, H., Lewis, A. G., Haegens, S., & Martin, A. E. (2023). Naturalistic spoken language comprehension is supported by alpha and beta oscillations. Journal of Neuroscience, 43(20), 3718-3732.
- Luft, C. D. B., Zioga, I., Giannopoulos, A., Di Bona, G., Binetti, N., Civilini, A., ... & Mareschal, I. (2022). Social synchronization of brain activity increases during eye-contact. Communications biology, 5(1), 1-15.
- Zioga, I., Kosteletos, G., Protopapadakis, E. D., Papageorgiou, C., Kontoangelos, K., & Papageorgiou, C. (2022). The Fox and the Lion: Investigating Associations between Empathy and Emotion Perspective-Taking in Aesop’s Fables. Psychology, 13(4), 482-513.
- Zioga, I., Harrison, P. M., Pearce, M. T., Bhattacharya, J., & Luft, C. D. B. (2020). Auditory but not audiovisual cues lead to higher neural sensitivity to the statistical regularities of an unfamiliar musical style. Journal of Cognitive Neuroscience, 32(12), 2241-2259.
- Zioga, I., Harrison, P. M. C., Pearce, M. T., Bhattacharya, J., & Luft, C. D. B. (2020). From learning to creativity: Identifying the behavioural and neural correlates of learning to predict human judgements of musical creativity. NeuroImage,206, 116311.
- Zioga, I., Hassan, R., & Luft, C. D. B. (2019). Success, but not failure feedback guides learning during neurofeedback: An ERP study. NeuroImage, 200, 26-37.
- Luft, C. D. B., Zioga, I., Thompson, N. M., Banissy, M. J., & Bhattacharya, J. (2018). Right temporal alpha oscillations as a neural mechanism for inhibiting obvious associations. Proceedings of the National Academy of Sciences, 115(52), E12144- E12152.
- Zioga, I., Luft, C. D. B., & Bhattacharya, J. (2016). Musical training shapes neural responses to melodic and prosodic expectation. Brain research, 1650, 267-282.
Δημοσιεύσεις:
https://scholar.google.com/citations?user=yPmCqmQAAAAJ&hl=en