Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Μουσικών Σπουδών

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΥΓΔΑΝΗΣ

Ο Δρ. Γιάννης Μυγδάνης (PhD, MMus, MEd, MEdL, MSc, BMus, BSc, LRSL, AmusTCL, DipLCM) είναι μουσικοπαιδαγωγός, συνθέτης, σχεδιαστής ψηφιακών εκπαιδευτικών μουσικών αντικειμένων, καθώς και μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Εργαστήριο Μουσικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α). Ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου (E.U.C.), εστιάζοντας στη σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών λογισμικών, καθώς και στην αξιοποίηση των νέων και αναδυόμενων τεχνολογιών στη μουσική εκπαίδευση. Είναι κάτοχος τεσσάρων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που περιλαμβάνουν «Μουσική Παιδαγωγική» (MMus), «Advanced Teaching» (MEd), «Εκπαιδευτική Ηγεσία, Διοίκηση και Αναδυόμενες Τεχνολογίες» (ΜEdL) και «Πληροφοριακά Συστήματα» (MSc). Επίσης, είναι απόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α., καθώς και του τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Είναι διπλωματούχος πιάνου, μοντέρνου πιάνου (LRSL), ηλεκτρονικού οργάνου (DipLCM) και θεωρίας της μουσικής (AmusTCL). Ολοκλήρωσε τις σπουδές στα Ανώτερα Θεωρητικά της ωδειακής εκπαίδευσης, αποκτώντας τα πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης, Φυγής και Διεύθυνσης Μπάντας, ενώ έλαβε τα διπλώματα της Διεύθυνσης Χορωδίας, καθώς και της Σύνθεσης, με βαθμό «Άριστα και Α’ Βραβείο».

Ως εισηγητής, έχει λάβει μέρος σε περισσότερα από 40 διεθνή επιστημονικά συνέδρια για θέματα που αφορούν τη μουσική, εκπαίδευση και τεχνολογία, ενώ περισσότερα από 40 άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους, επιστημονικά περιοδικά με κριτές και πρακτικά συνεδρίων. Παράλληλα, σχεδιάζει και υλοποιεί εργαστήρια, σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές και εκπαιδευτικούς, εφαρμόζοντας καινοτόμες πρακτικές και στρατηγικές στη μουσική εκπαίδευση.

Ως σχεδιαστής ψηφιακών αντικείμενων έχει εκπονήσει πλήθος εκπαιδευτικών λογισμικών με εστίαση στις διαδικασίες μουσικής διδασκαλίας-μάθησης. Ενδεικτικά, το εκπαιδευτικό μουσικό λογισμικό Synth4kids έχει αποτελέσει ψηφιακό διδακτικό εργαλείο σε πλήθος εργαστηρίων, σεμιναρίων και διδακτικών παρεμβάσεων. Το 2021, σε συνεργασία με την ομάδα μουσικών σχολείων της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), κατασκεύασε τρεις διαδραστικές διαδικτυακές μουσικές εφαρμογές με τίτλο MusApps, για τους μελλοντικούς μαθητές μουσικού γυμνασίου. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου, το 2024 ανέπτυξε τη διαδικτυακή εφαρμογή C Blues Jam Keys!, με στόχο την εισαγωγή μαθητών δημοτικού στον κόσμο της Blues μουσικής.

Έχει γράψει μουσική για θέατρο, ταινίες μικρού μήκους, παραμύθια και έχει μελοποιήσει Έλληνες και ξένους ποιητές. Το 2017 εξέδωσε την πρώτη του δισκογραφική εργασία με τίτλο «Ιδανικές Φωνές» σε ποίηση Κ. Π. Καβάφη από τις εκδόσεις Εντύποις. Έχει κυκλοφορήσει από την Protasis Music και την Bo-Synthesis τα digital singles «Μικρή Σουίτα σε Κόκκινο Μείζον» σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου και «Πεθαίνει η λέξη…» σε ποίηση Έμιλι Ντίκινσον και «Για τη ζωή…» σε ποίηση Ναζίμ Χικμέτ και απόδοση Γιάννη Ρίτσου. Το 2021 κυκλοφόρησε ο κύκλος τεσσάρων τραγουδιών (EP) με τίτλο «Τέσσερα σχεδιάσματα για έναν ανεκπλήρωτο έρωτα» σε ποίηση Κώστα Καρυωτάκη και Μαρίας Πολυδούρη. Το 2023 δημοσιεύεται το digital single «Ένα πετυχημένο ποίημα» σε ποίηση Κωστή Γκιμοσούλη, ενώ το 2024 το τραγούδι «Ειρήνη» σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου, με συμμετοχή της Χορωδίας του Δημοτικού Σχολείου του Pierce – The American College of Greece. Παράλληλα, έχει εκδώσει δύο παιδικά τραγούδια «Το Δ(ου) του Δράκου» και «Η μόδα της ζούγκλας» σε στίχους Μαίης Κοκκίδου, το 2021 από τη CDBaby.

Είναι τακτικό μέλος σε πλήθος επιστημονικών ενώσεων, μεταξύ άλλων της Ελληνικής  Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), International Society for Music Education (I.S.M.E.), European Association for Music in Schools (E.A.S.), Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (Ε.T.Π.Ε.), Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.), Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας (Ε.Ε.Α.Ο.), Gordon Institute for Music Learning (G.I.M.L.), Society for Music Analysis (S.M.A.), και του Ελληνικού Συλλόγου Μουσικοκινητικής Αγωγής – Carl Orff (E.Σ.Μ.Α.). Από το 2023 αναλαμβάνει ρόλο του αντιπροέδρου της E.Ε.Μ.Ε.

Ως επιστημονικός συνεργάτης στο Εργαστήριο Μουσικής Παιδαγωγικής του Ε.Κ.Π.Α., διδάσκει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών (ΜΑ) «Μουσική Εκπαίδευση σε Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα». Είναι επιμορφωτής στα προγράμματα «Ο ψηφιακός κόσμος στη μουσική εκπαίδευση και τον πολιτισμό: πηγές, εργαλεία και τεχνικές» και «Πρακτικές εφαρμογές της STEAM εκπαίδευσης στη μουσική διδασκαλία - μάθηση» από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από τον Σεπτέμβριο του 2022 εργάζεται ως Εκπαιδευτικός Μουσικής στο Δημοτικό Σχολείο του Pierce – The American College of Greece, αναλαμβάνοντας, παράλληλα, την οργάνωση και τη διεύθυνση της χορωδίας του σχολείου.

Περισσότερες πληροφορίες: www.yannismygdanis.com

Σπουδές

  • Διδακτορικό (Ph.D.) στη μουσική παιδαγωγική: Διατριβή: Σχεδίαση και ανάπτυξη του πρωτότυπου μουσικού εκπαιδευτικού λογισμικού Synth4kids και αξιοποίησή του στη «Θεωρία της μουσικής» της ωδειακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου (E.U.C.)
  • Μεταπτυχιακό (M.Mus.): Μουσική Παιδαγωγική, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου (E.U.C.)
  • Μεταπτυχιακό (M.Ed.): Advanced Teaching, University of the People (UoPeople)
  • Μεταπτυχιακό (M.Ed.L.): Εκπαιδευτική Ηγεσία, Διοίκηση και Αναδυόμενες Τεχνολογίες, Πανεπιστήμιο Guglielmo Marconi (G.M.U.)
  • Μεταπτυχιακό (M.Sc.): Πληροφοριακά Συστήματα, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ο.Π.Α.)
  • Προπτυχιακό – Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.)
  • Προπτυχιακό – Πληροφορική, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ο.Π.Α.)
  • LRSL – Contemporary Piano, RockSchool (R.S.L.)
  • DipLCM – Ηλεκτρονικό Όργανο, London College of Music (L.C.M.)
  • AmusTCL – Θεωρία της Μουσικής, Trinity College London (T.C.L.)
  • Δίπλωμα πιάνου, σύνθεσης, διεύθυνσης χορωδίας

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Η μουσική τεχνολογία στη μουσική εκπαίδευση
  • Νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες στη μουσική παιδαγωγική
  • Πρακτικές Τεχνητής Νοημοσύνης στη μουσική εκπαίδευση
  • Σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού μουσικού λογισμικού
  • Αξιοποίηση STEAM εκπαίδευσης σε μαθήματα μουσικής

Αντιπροσωπευτικές Δημοσιεύσεις

Mygdanis, Y. (2021). Virtual instruments in music teaching and learning at kindergarten-age: an educational proposal using Synth4kids web-application. In M. Panagopoulos, A. Papadopoulou & A. Giannakoulopoulos (Eds.), Digital Culture & Audiovisual Challenges: Interdisciplinary Creativity In Arts And Technology (pp. 141-148). CEUR Workshop Proceedings.

Mygdanis, Y. (2022). Designing an educational musical software combining traditional music-pedagogical methods and emerging technologies: The case of Synth4Kids. International Journal on Integrating Technology in Education11(2), 103-120.

Mygdanis, Y. (2023). Educational Technology as a Pathway to Foster Inclusion and Equity in Music Education. In P. Escudeiro, N. Escudeiro & O. Bernardes (Eds), Handbook of Research on Advancing Equity and Inclusion Through Educational Technology (pp. 153-169). IGI Global.

Mygdanis, Y. (2024). Designing and implementing a STEAM proposal reflecting ubiquitous acoustic ecologies for connecting music and maritime. In W. Brooks and M. DeAmbrose (Ed.s), Proceedings of the ISME Music in Schools and Teacher Education Commission (pp. 125-141). ISME.

Mygdanis, Y., & Perakaki, E. (2023). Integrating ubiquitous music ecologies into STEAM scenarios in music teaching-learning processes. Asia-Pacific Journal for Arts Education, 22(5), 1-30.

Μυγδάνης, Γ. (2018). Synth4kids: Ένα εικονικό μουσικό όργανο προσανατολισμένο στη μουσική διδασκαλία-μάθηση. Στο Φ. Γούσιας (Επιμ.), Πρακτικά του 5ου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός» (σσ. 1467 – 1477). Νέος Παιδαγωγός.

Μυγδάνης, Γ. (2021). Οι σύγχρονες τεχνολογίες και τα ψηφιακά μέσα στη διδακτική των μουσικών οργάνων. Στο Α. Βερβέρης & Ι. Λίτος (Επιμ.), Ζητήματα διδακτικής των μουσικών οργάνων: γεφυρώνοντας θεωρία και πράξη (σσ. 342-362). Δίσιγμα.

Μυγδάνης, Γ. (2022). Σχεδίαση και ανάπτυξη τριών πρωτότυπων ψηφιακών μουσικών παιχνιδιών για μελλοντικούς μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου. Στο Ε. Κανταρτζή & Γ. Παπαδημητρίου (Επιμ.), Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου: Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό  – Τόμος Β (σσ. 194-203). ΕΚΕΔΙΣΥ.

Μυγδάνης, Γ. (2023). Κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικού λογισμικού σε διαδικασίες μουσικής διδασκαλίας-μάθησης. Στο Θ. Ράπτης & Ε. Περακάκη (Επιμ.), Η Μουσική Εκπαίδευση σε έναν κόσμο που αλλάζει: Ταυτότητες, Αξίες, Εμπειρίες. Πρακτικά του 9ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. (σσ. 209-221). Ε.Ε.Μ.Ε.

Μυγδάνης, Γ. (2024). “Little music makes & producers”: σχεδίαση και εφαρμογή καινοτόμου διδακτικής τεχνολογικής-μουσικής πρότασης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την ενίσχυση της δημιουργικότητας. Στο Ι. Καζανίδης και Α. Τσινάκος (Επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 13ου Πανελλήνιου και Διεθνούς Συνεδρίου «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (σσ. 380-388). ΕΤΠΕ.

Μυγδάνης, Γ., & Κοκκίδου, Μ. (2020). Ο Δημιουργικός Προγραμματισμός στη Μουσική Παιδαγωγική. iTeacher, 23, 117-125.

Μυγδάνης, Γ., & Κοκκίδου, Μ. (2021). Οι μουσικές-τεχνολογικές εμπειρίες σπουδαστών ωδειακής εκπαίδευσης μέσα από συμμετοχικές πρακτικές μουσικής παραγωγής σε ένα εξ αποστάσεως project. Μουσικοπαιδαγωγικά, 19, 42-63.

Μυγδάνης, Γ., & Παπαζαχαρίου-Χριστοφόρου, Μ. (2021). Μετασχηματισμός των αντιλήψεων εκπαιδευτικών μουσικής για τις σύγχρονες τεχνολογίες στη μουσική διδασκαλία-μάθηση μέσα από μία επιμορφωτική παρέμβαση στο μοντέλο STEAM. International Journal of Educational Innovation, 3(3), 66-77.