Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιαστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναγορεύθηκε ο Σκωτσέζος μουσικολόγος και συνθέτης, Oμότιμος Kαθηγητής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, κ. Peter Nelson την Τετάρτη 12 Ιουνίου 2024 στη Μεγάλη Αίθουσα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στην τελετή προσφώνηση απηύθυνε η Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγήτρια κ. Σοφία Παπαϊωάννου. Το έργο και η προσωπικότητα του τιμωμένου παροσιάστηκαν από την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Πληροφορικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Χριστίνα Αναγνωστοπούλου. Η ανάγνωση των κειμένων του Ψηφίσματος του Τμήματος, της Αναγόρευσης και του Διδακτορικού Διπλώματος πραγματοποιήθηκε από την Πρόεδρο του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής, Καθηγήτρια κ. Αναστασία Γεωργάκη. Η περιένδυση του τιμωμένου με την τήβεννο της Σχολής έγινε από τον Κοσμήτορα της Φιλοσοφικής Σχολής, Καθηγητή κ. Δημήτριο Δρόσο. Ακολούθησε ομιλία του τιμωμένου κ. Peter Nelson.
Το Μουσικό πρόγραμμα της τελετής περιελάμβανε Peter Nelson: Dissolve (2009/2021) Για δύο βιολιά με τις Μαρία Αργύρη και Λήδα Οικονομοπούλου και Peter Nelson: Istria (2024) Για βιολί, φλάουτο, κλαρινέτο, φαγκότο, πιάνο με την Μαρία Λουκά στο βιολί, την Κωνσταντίνα Βεντούρη Ρούσσου στο φλάουτο, την Παναγιώτα Πονηρού στο κλαρινέτο, τον Βασίλη Ιωακειμίδη στο φαγκότο και την Ελίζα Ζερβάκη στο πιάνο. Υπεύθυνος Συνόλου ήταν ο Δρ. Βασίλης Πριόβολος, Εντεταλμένος διδάσκων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α.
Ο Καθηγητής Peter Nelson είναι Σκωτσέζος μουσικολόγος και συνθέτης, με ειδίκευση στη μουσική τεχνολογία και πληροφορική και ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, ενός από τα πιο αυστηρά και παραδοσιακά τμήματα μουσικής και μουσικολογίας στον κόσμο. Συνεργάστηκε στενά με τον συνθέτη Ιάννη Ξενάκη και έχει συνθέσει αρκετά έργα για το σύστημά του μουσικής υπολογιστών UPIC. Το 1992 δημιούργησε με τον Άλαν Σμέιλ και τον Μαρς Στήντμαν την ερευνητική ομάδα της Μουσικής Πληροφορικής, στόχος της οποίας ήταν να διεξάγει έρευνα σε καινοτόμα θέματα υπολογιστικής μουσικής ανάλυσης, διαδραστικών συστημάτων και υπολογιστικής δημιουργικότητας γενικότερα. Το 2005, με τον καθηγητή Nigel Osborne δημιούργησαν το πρωτοποριακό ερευνητικό Ινστιτούτο Μουσικής στην Ανθρώπινη και Κοινωνική Ανάπτυξη, το οποίο είναι πολύ γνωστό για τη δράση του και συγκεντρώνει ερευνητές, θεωρητικούς και επαγγελματίες από πολλές διαφορετικές επιστήμες, συμπεριλαμβανομένων της Μουσικής, της Ιατρικής, της Ψυχολογίας, της Κοινωνιολογίας, της Πληροφορικής, της Φυσικής, της Εκπαίδευσης, της Γλωσσολογίας και της Νευροεπιστήμης. Έχει πολύ πλούσιο συνθετικό έργο αλλά και δημοσιευμένο ερευνητικό έργο.
Η διεπιστημονική προσέγγιση και η αναστοχαστική ικανότητα είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το έργο του, στο οποίο δανείζεται έννοιες και ερευνητικά πρωτόκολλα από επιστήμες όπως η Πληροφορική, η Νευροεπιστήμη, η Γλωσσολογία, η Σημειωτική κ.ά., για να προχωρήσει και να δημιουργήσει καινούργιες έννοιες στη Μουσική.