Αρχική σελίδα » Το Τμήμα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη ΔΕΠ » Α Τομέας » Πύρρος Μπαμίχας

Πύρρος Μπαμίχας

Πύρρος Μπαμίχας 

Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής

Τομέας: Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας

Τηλ Γραφείου: 210 7277478

Αρ. Γραφείου: 922

Όροφος: 9ος

Ημέρες και Ώρες Υποδοχής στο Γραφείο:
Τρίτη, Τετάρτη 13.00-15.00

email: pyrrosbamichas@yahoo.com

 

Σπουδές

Γεννήθηκε το 1969, στην Αθήνα. Είναι Διδάκτωρ του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (κλάδος Ιστορικής Μουσικολογίας). Ύστερα από τριετές διάστημα μεταπτυχιακών σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Birmingham του Ηνωμένου Βασιλείου, του απονεμήθηκαν διαδοχικά οι τίτλοι Μ.Α (1996) και M.Phil in Music (1998). Είναι ακόμη πτυχιούχος του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και απόφοιτος Ανωτέρων Θεωρητικών του Εθνικού Ωδείου. 

 

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Η συγγραφική του δραστηριότητα περιλαμβάνει δημοσιεύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό. Επί του παρόντος, συμμετέχει σε δύο διεθνή projects που αφορούν την κριτική έκδοση μουσικής από την Εποχή της ύστερης Αναγέννησης και του πρώιμου Μπαρόκ, σε συνεργασία, αντίστοιχα, με το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης (CMME) και τα Πανεπιστήμια Μπέρμινγχαμ και Χαϊδελβέργης (ASCIMA). Η κριτική του Έκδοση Psalmi ad vesperas (1694) του Giovanni Paolo Colonna εκτελέστηκε και ηχογραφήθηκε για πρώτη φορά σε CD (http://www.msrcd.com/catalog/cd/MS1437) από την Houston Chamber Choir (2012). Επίσης, έχει συγγράψει άρθρα για την νέα online έκδοση του New Grove Dictionary of Music and Musicians. Ως Λέκτορας, δίδαξε και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2004-2005).

 

Διδασκόμενα Μαθήματα

Προπτυχιακός κύκλος σπουδών:

• Συνοπτική Ιστορία της Ευρωπαϊκής Μουσικής Ι (σε συνδιδασκαλία με την κο Νικόλαο Μαλιάρα) ΜΜ 94 
• Ο Claudio Monteverdi και η Εποχή του ΜΜ 33
• Έλληνες συνθέτες κατά τον 16ο αιώνα ΜΜ35 

Μεταπτυχιακός κύκλος σπουδών Ιστορικής Μουσικολογίας:
• Κριτική έκδοση μουσικών κειμένων

 

Βιβλία

• Giovanni, Paolo Colonna: Psalmi ad vesperas (1694), Critical Edition (WLSCM 18), 2010.
http://www.sscm-wlscm.org/main-catalogue/browse-by-composer/50-wlscm-no-18
• Carlo, Donato Cossoni: Letanie e quattro Antifone dell’anno (1671), Critical Edition (WLSCM 22), 011.
http://www.sscm-wlscm.org/main-catalogue/browse-by-composer/54-wlscm-no-22
• Giovanni Valentini: Secondo Libro de Madrigali a 4, 5, 8, 9, 10, & 11, concertati con voci, et istromenti (1616), Critical Edition (ASCIMA), 2012.
http://www.birmingham.ac.uk/schools/lcahm/departments/music/research/ascima/Valentini.aspx  
• Giovanni Valentini: Musiche concertate con voci, et istromenti, a 6, 7, 8, 9, & 10,con basso continuo (1619), Critical Edition (ASCIMA), 2013.
http://www.birmingham.ac.uk/schools/lcahm/departments/music/research/ascima/Valentini-1619.aspx 
• Francesco Londariti (c 1518-1572) & Francesco De Laudis (?): Opera Omnia, Κριτική έκδοση, Μνημεία Έντεχνης Νεοελληνικής Μουσικής-1 (Εκδόσεις Εργαστηρίου Μελέτης και Έκδοσης Ελληνικής Μουσικής Τ.Μ.Σ. Ε.Κ.Π.Α.), 2015.
• Giovanni Valentini: Missa St Bernardi, Missa Ferdinandi & Missa Coronationis, Critical Edition (WLSCM), 2016 (υπό ανάρτηση).
• Parody Masses from the Chapels of Albrecht V and Karl II: A complete edition of Annibale Padovano's first book of five-voice masses (1573) along with masses from Munich manuscripts by Andrea Gabrieli, Ivo de Vento, and Anton Gosswein, (CMME 7), 2016 (υπό ανάρτηση).
http://www.cmme.org/?page=database&view=projects

Αντιπροσωπευτικές Δημοσιεύσεις

• «Psalmi ad Vesperas (1694) του Giovanni, Paolo Colonna: ένας απόηχος δόξας από την Μπολόνια του ύστερου 17ου αιώνα», Μουσικός Λόγος, τόμ. Α´/ i (2000), 2-22.
• «Μελωδικά όργανα: ρόλος και ύφος στις φωνητικές συνθέσεις των βιβλίων της concertato κοσμικής μουσικής που εκδόθηκαν στην Ιταλία (1605-40)», Μουσικολογία, τόμ. ΙΣΤ´ (2002), 92-123.
• «Το stile concitato του Monteverdi: ορισμένες όψιμες επισημάνσεις», Μουσικολογία, τόμ. ΙΖ´ (2003), 140-183. • «Η ανώτατη μουσική εκπαίδευση στη Μεγάλη Βρετανία», Μουσικολογία, τόμ. ΙΗ´ (2003), 75-80.
• «Επιλογή μέσων ανάλυσης και αξιολόγησης του ρόλου της αναλυτικής διαδικασίας στην προσέγγιση έργων από το πρώιμο Μπαρόκ», Μουσική Ανάλυση και Ερμηνεία, (Πρακτικά Β´ Διεθνούς Συνεδρίου Μουσικολογίας, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 4-6 Νοεμβρίου 2003), Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Αθήνα), 2006, 47-65.
• «Η Μουσική του 16ου-17ου αιώνα μέσα από τις επιστημονικές πηγές της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης Λίλιαν Βουδούρη», στα πλαίσια του κύκλου διαλέξεων Οι συλλογές της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη» (4-12-2007), www.mmb.org.gr/page/default.asp  
• «Η μουσική εκφραστικότητα ως βασικός παράγοντας κατανόησης των ιταλικών σκηνικών του Händel από ένα μη ιταλομαθές κοινό», Purcell, Händel, Haydn, Mendelssohn: Τέσσαρες Επέτειοι: Έκδοση Πρακτικών Συμποσίου σε συνδιοργάνωση των Τ.Μ.Σ. Ε.Κ.Π.Α. και Α.Π.Θ. (27/28-11-2009), επιμ. Γ. Σακκαλιέρος & Ι. Φούλιας, University Studio Press Α.Ε. (2011), 253-272.
• «Antonio Greco: ένας ακόμη Έλληνας συνθέτης της Ιταλικής Αναγέννησης;», Συμβολή στη μνήμη Γεωργίου Στ. Αμαργιανάκη (1936-2003): Μελέτες και κείμενα συναδέλφων και μαθητών, Εκδόσεις Ε.Κ.Π.Α., (Αθήνα), 2013, 226-244.